FIGURA 7. Profil şi plan al jumătăţii vestice a S.1.

 

 

baraca 1

Segmentul reprezentat este al primei barăci de lângă Via sagularis (în dreapta). Peste drum a fost construită o locuinţă (?), în perioada de final când, foarte probabil, funcţia militară a zonei nu mai era de actualitate. Figurile 8 şi 9 (v. mai jos) se referă la segmente ale acestor carouri, respectiv fig. 8 - fotografie a locuinţei târzii, iar fig. 9 - fotografie a unuia dintre paramenţii barăcii (mai exact cel din mijloc), cu materialele de construcţii in situ.

S. 1 a fost caroiat începând cu intersecţia cu S.2 militar (1991), unde se află originea, însă primele trei carouri şi jumătate nu au mai fost deschise, devenind evidentă lipsa de timp. De altfel, nici carourile 4-10 nu au putut fi finalizate (doar carourile 11-22 fiind închise definitiv). Carourile 4-10 au fost conservate, sub folie de plastic, urmând a fi deschise în campania anului următor, împreună cu primele trei carouri.

Caroiajul este de 2 metri. Secţiunea fiind lată, s-a simţit nevoia unei diferenţieri, materialele arheologice recuperate fiind notate cu nr. caroului şi menţiunea Nord sau Sud. Rezulta astfel un caroiaj apropiat de noţiune, cu carouri aproximativ pătrate. Improvizaţia ("Nord", "Sud"), rezultat al faptului că aveam la mijloc secţiunea militară, s-a demonstrat o inovaţie necesară, sistemul de caroiere de tip "4 Nord" fiind explicit şi uşor de reţinut, prin comparaţie cu un caroiaj tip tablă de şah, în care nu te descurci dacă nu ai schiţa...